dissabte, 11 de novembre del 2017

Eixides abans de l'estiu

Crònica per : Francecs Gimeno.

28 de Maig de 2017

10 ANYS MARXA PER LA TINENÇA DE BENIFASSÀ

El dia 28 de Maig hem volgut participar en la marxa per la Tinença de Benifassà, una marxa reivindicativa que es va iniciar fa 10 anys per lluitar en contra de la proposta de PGOU, que pretenía augmentar desmesuradament el sol urbà a tots els pobles que integren la Tinença: Bel, Boixar, Coratxar, Castell de Cabres, Fredes, Vallibona, Ballestar i la Pobla de Benifassà.

El dia comença amb una bona matinetjada i quedem a la Pinada a les 6:15h per anar cap a Rossell i Bel, punt d'eixida i final de la marxa, on aparquem i anem al punt d'acreditació per recollir la targeta l'esmorzar, enguany una motxilla per posar la bossa d'aigua, i esperem que donen l'eixida a mes de 500 senderistes que han decidit gaudir de les sendes, arbres monumentals i màgics que abracem per carregar-nos d'energia, barrancs i masos que troben entre Bel i la Pobla de Benifassà dins del Parc Natural de la Tinença de Benifassà.

Cada any que venim en som mes i Alicia, Carlos, Sento, Tere, Llorenç, Angels, Vicent, Paqui, Pere, Geno, Lluis, Lola, Ma José, Ramón, Alejandro, Lourdes, Antonio, Paco i mes companys que volem tornar a vindre l'any vinent a redescobrir mes racons i pobles i arbres i masos, i una inigualable manera de compartir el gaudi per la natura.

3 de Juny de 2017

Dia de la Muntanya neta.
El dia va començar amb complicacions per la fort pluja, que va anar amainant-se a mitjan matí i poc a poc vam anar arribant al restaurant el Regne, on teníem reservat el dinar per a 26 participants en el dia de la Muntanya neta.
Vam poder caminar uns km per la zona del Monestir de Sant esperit, el GR 10, i així arribem a l'hora de menjar.
Així vam complir un any mes al dia del club.

24 de Juny de 2017
RUTA PER MONTANEJOS

Abans de començar l'estiu i com la calor va per a llarg, que millor que fer una marxa per l'ombriu de los Estrechos del Mijares, pensat i fet, després de varies reunions i acoblar calendaris d'activitats diverses i  personals,  per fi amb la motxilla farcida de tot el que cal per gaudir d'un solejat i clar dia a Montanejos, entre pins, penya-segats i bosc de ribera, quedem a l'aparcament de la Fuente de Baños on per 5€, deixem els cotxes per tot el dia.

Seguint la ruta gravada al GPS i com de costum l'aparell mes fiable per no caminar per on no toca i evitar possibles errades, enfilem cap amunt entre pins, antics bancals de cultiu de secà, per les vessants de la serra, fins arribar a la senda que en lleuger ascens ens mena pel recorregut que per dalt dels penya-segats, segueix aigües amunt del riu Mijares, ara per l'ombriu i baixant, la remor de l'aigua cada vegada mes forta, ens deixa escoltar les veus dels agosarats piragüistes que ben equipats i guiats per un monitor gaudeixen del descens en canoa, enfront podem veure les roques foradades, per on va la carretera des de Montanejos a la Presa d' Arenoso, en arribar arran del riu creuem per un pont a l'altra part, per on seguim fins arribar a la pista i en pocs minuts ens posem  les capes impermeables, car la pluja, provinent del xorro d'aigua a pressió que ix de la presa d'Arenoso, ens cau damunt durant uns 100 metres de camí, ara mes esportistes carregats amb canoes es disposen a començar a baixar riu avall.

Decidim no anar a peu dalt de la presa i tornem cap a Montanejos per la carretera i aguaitem per la roca foradada per mirar els escaladors que fan via per la paret d'enfront, mentre les canoes continuen baixant, continuem carretera avant i baixem per l'esquera per un caminet fins l'assut de la presa de Cirat on envien, per un caduf cavat a la roca, l'aigua que engega les turbines que generen energia elèctrica, encetem un tram de senda no previst que ens ajuda a saber part del riu que alguns no coneguem.

En arribar, a la fi, un bon bany en les aigües del riu a la Fuente de Baños ens fa reviscolar i fem gana de dinar, ens fa goig tornar encara que hui no li en cabien mes banyistes a una i altra banda.