dilluns, 22 de juliol del 2013

20/07/2013. Primera eixida nocturna del estiu 2013.

Per Pepe Nari:

Una vegada més, aprofitant la llum de la lluna, hem tornat a gaudir d'una marxa nocturna per les nostres muntanyes. Com de costum, el punt de concentració és en la Plaça Verge de l'Estrela. Poc a poc anem arribant a la plaça, uns aprofitem per a fer-nos un cafè abans d'eixir en el bar "El del Oli". Enguany hem tingut una àmplia participació de xiquets i xiquetes que els agrada la muntanya, com Rubén, Claudia A., Hugo, Marc, Rafa, Claudia C., Adrián, Lucia i Alejandra, la més xicoteta amb tres anyets, que amb sa mare ens acompanyaren fins la senda de la furgoneta . En total seriem unes 30 persones.

Grup de valents que vam fer la marxa, darrere de la càmera està Floren
Sobre les 22:45 hores eixim, la ruta triada és pujar a La Penya (La Rodana 426 m) pel zic-zac. Anem en direcció al "Consum", per a buscar la senda de la furgoneta. Una vegada dins d'aquesta senda, ens desviem per un altra que ens porta a la part més alta de la urbanització Balcó de la Penya, justament al inici del zic-zac. Al poc d'iniciar el zic-zac, tenim la primera retirada de la nit, Hugo té molta son i no pot continuar, sos pares decideixen tornar al poble. Els demés continuem i al poc arribem al Coll del Xocainet (330 m), fem una xicoteta parada per reagrupar-nos i per a hidratar-nos, perquè fa molta calor. Ja ens queda molt poc per a coronar La Penya. A l'arribar, les vistes son fabuloses, fem una parada per a descansar, ens ho mereixem, sobretot els mes menuts, (Rubén, Claudia A., Rafa, Claudia C. i Adrián) que estan fets uns campions per arribar fins la cima. Ací dalt bufa molt el vent, en un principi ens refresca, però segons passa els temps cada vegada tenim més fred, pel que vam decidir continuar la nostra marxa cap al poble.
Descansant en la cima de La Penya

Recuperant forces

El camí de descens el fem per la senda del Drac i del Calima fins arribar al Pla de la Venta. Al arribar al poble fem la parada reglamentaria a la terrassa del "Tamesis" per a hidratar-nos. Els més menuts han arribat justets de forces i molt cansats, però s'ho han passat molt bé, ja estan preguntant quan és la pròxima eixida per la nit. Ha sigut una bona experiència, hem gaudit de la muntanya amb molt bona companyia i d'una manera molt diferent a la que estem acostumats.

Ah!!! Se m'oblidava, des d'ací vull fer una menció especial a la meua dona Rebeca, que tot i que açò del senderisme no li agrada, ha fet un esforç molt gran i s'ha animat a fer la marxa amb nosaltres. Espere que torne a repetir molt prompte.

La meua dona i jo en La Penya

El track de la marxa és cortesia del nostre amic Paco García