dimecres, 24 de juny del 2015

RUTA 14/06/2015 GILET.

Crònica per : Francesc Gimeno.

El passat diumenge 14/06/2015, vàrem quedar a les 7:30h a la plaça de la Estrèla per fer una ruta pel terme de Gilet, Ramón, Maria José, Lourdes, Toni, Antonio i Paco coneixedors habituals de les sendes de la Calderona inicien la ruta per la plaça de l'església, Avda. Ausiàs Marc per la zona on es troba el cementèri àrab i la Rambleta - que quan plou de valent rega tots els bancals d'oliveres.
Seguim per el Ventorrillo, Avda de Sagunt, camp de futbol i travessem el barranc de la Maladitja per una pista que va paral.lelament i en sentit contrari fins arribar al barranc del Racó que travessem per buscar la pista que va al Racó de Gausa i enllaça amb el camí del barranc Balau que inicia una senda que en prolongada ascensió ens porta al GR-10 a les Penyes de Guaita, on esmorzem, contemplant el litoral que va des de Dènia fins a Almenara.
Una vegada hem reviscolat seguim pel GR-10 fins el Palleràs, on girem cap a la dreta per caminar per la pista que ens du a la Cova Monedera i al Pou de la Bassa Empina, baixem per la senda que per antics bancals d'oliveres ens porta al Barranc de la Calderona en el Clot d'Oliver, creuem la Via Pecuària del Camí de la Calderona i per una lleugera costera que vàrem netejar, trobem l'Aljub de l'Algepsar.
De camí cap a casa quedem a la República Independent de Caseta de Paqui per fruir d'un bon dinar.
Aním i fins la propera.

Nota de l'editor:
 A menjar quedem alguns i algunes més dels quals havíem fet la ruta. No vam tenir motius de queixa, ja que tenien la nevera ben carregada de begudes fresques i els aperitius en la taula.
 Tot va transcórrer tan bé, que per a evitar comentaris i "chismoreos", no deixem rastre del nostre pas per la casata de Paqui, ni tan sols, testimoniatge gràfic. (ni una foto de mòbil, ni xats en el whatsapp).